Distrugere sau pierdere CI

image_pdfimage_print

În termen de 15 zile de la distrugerea sau pierderea, Actului de Identitate, persoana fizică este obligată să solicite Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor eliberarea unei noi cărți de identitate.

Documente necesare

  • Cerere pentru eliberarea actului de identitate
  • Certificatul de naștere, original și copie
  • Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original și copie
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie
  • Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie
  • Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original și copie
  • Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum și, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reședință, original și copie
  • Un document emis de instituții sau autorități publice – pașaport, permis de conducere, legitimație de serviciu, livret militar ori diploma de absolvire a unei instituții de învățământ, cu fotografie de dată recentă – original și copie
  • Actul de identitate, în cazul deteriorării
  • Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate – 7 lei

Dacă solicitantul nu este proprietarul imobilului, este necesară declarația scrisă a găzduitorului, aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența lucrătorului de evidență a persoanelor.

În situația în care găzduitorul nu se poate prezenta, la serviciul de evidență a persoanelor, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediu rural.

Descărcați Cerere de eliberare a actului de identitate (PDF - 34.1 KB)